وبلاگ کیلمه

وبلاگ کیلمه یک مجله تفریحی خبری می باشد که می توانید مطالب جالبی را در آن مشاهده کنید

وبلاگ کیلمه

وبلاگ کیلمه یک مجله تفریحی خبری می باشد که می توانید مطالب جالبی را در آن مشاهده کنید

برای یک زندگی سالم سالم بخورید

خوردن غذای سالم برای افراد معنای مختلفی دارد. از نظر بعضی ها به معنای نخوردن بعد از زمان معین یا نخوردن غذاهای خاص است و برای برخی دیگر به معنای نخوردن فست فود است و برای شخص دیگری ممکن است به معنای خوردن مقدار مشخصی غذا باشد. همانطور که می بینید ، تفسیرهای بسیاری در مورد معنای سالم خوردن وجود دارد. 

نکته اصلی یافتن و استقرار روشی برای بدست آوردن کسری کالری پایدار در روز است. روش انجام این کار ، سوزاندن کالری بیشتر از میزان مصرف روزانه یا کالری کمتر از سوزاندن هر روز است. رویکرد مشترک اکثر مردم برای رسیدن به این هدف این است که ناخواسته گرسنه شوند یا عمداً با روزه گرفتن گرسنه شوند 

  

روزه داری

روزه داری متناوب راهی عالی برای بهبود مداوم رفاه ، حمایت از تغذیه سالم و راهی عالی برای سم زدایی طبیعی بدن است. تنها نکته منفی این است که روزه داری متناوب برای اکثر افراد کار بسیار وقت گیر و غیرواقعی است. برای به دست آوردن بهترین ها از هر دو جهان ، می توانید شکل دیگری از روزه داری به نام اوج روزه را پیاده کنید. روزه اوج را می توان به راحتی و به طور مداوم توسط هر کسی که هر شب به خواب می رود ، به دست آورد.

بیشتر اوقات ، هر روز که اوج روزه داری را می گذرانید هنگام خواب اتفاق می افتد. بنابراین س theال این است که اوج روزه چیست و چگونه این کار را انجام می دهید؟ مراحل اوج گرفتن روزه عبارتند از:

  1. یک پنجره تغذیه 11 ساعته و  یک  دوره روزه داری 13 ساعته ایجاد کنید
  2. سابق. اگر اولین وعده غذایی شما ساعت 8 صبح است ، آخرین وعده غذایی عصرانه شما ساعت 7 عصر است. وعده بعدی روز بعد 13 ساعت بعد در ساعت 8 صبح خواهد بود

مبانی

بسته به اینکه از چه کسی می خواهید ، یک روش تغذیه سالم بهتر از روش دیگر است. آیا رژیم کتو ، رژیم 30 ، رژیم غذایی گیاهی ، ناشتا ، رژیم وگان یا چیز دیگری است؟ این همیشه می تواند جای بحث داشته باشد ، اما هیچ چیز هیچ وقت جایگزین اصول اساسی و برنامه ریزی تغذیه ای نخواهد شد. این موارد جنبه هایی از جمله:

  1. آبرسانی مطلوب
  2. در مقایسه با وعده های غذایی بزرگ سنتی صبحانه ، ناهار و شام ، وعده های غذایی کم حجم را بیشتر در طول روز بخورید
  3. خوردن وعده های غذایی غلیظ و متعادل متشکل از پروتئین های بدون چربی ، چربی های سالم ، کربوهیدرات های پیچیده و سبزیجات غنی از مواد مغذی در زمان تغذیه
  4. مصرف غذاهای کامل در مقابل غذاهای فرآوری شده و از پیش بسته بندی شده
  5. غذا خوردن تا 80٪ سیر شدن
  6. نظارت و کاهش مصرف بیش از حد قند و کربوهیدرات های ساده
    • به عنوان مثال می توان به ترقه ، کلوچه ، چیپس ، میوه های پر قند مانند آناناس اشاره کرد
  7. خوردن غذاهایی که انرژی زیادی ندارند (برای هضم و متابولیسم بدن به انرژی زیادی برای هضم و متابولیسم بدن نیاز دارید) به عنوان میان وعده های آخر شب. 
    • مثالها شامل کرفس + کره بادام زمینی ، ذرت بو داده ، اسموتی گیاهی و شکلات تیره (≥ 80٪ کاکائو) + شیر بادام

فواید سلامتی

از مزایای اجرای این جنبه ها و داشتن مداوم تغذیه سالم می توان به بهبود عملکرد شناختی ، ضد پیری ، کیفیت خواب بهتر و بهبودی ، افزایش انرژی ، داشتن ظاهری بهتر در پوست ، توانایی مدیریت موثرتر وزن خود ، سلامت بیشتر نشانگر زیستی اشاره کرد. (کلسترول ، گلوکز ، ویتامین d و غیره) ، تعادل هورمونی بهتر ، عملکرد مطلوب سلولی ، تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش عملکرد.

چشمه جوانی

یکی از مزایای تغذیه سالم که نادیده گرفته می شود ، تأثیرات مثبتی است که بر روی سن شما می گذارد. هنگامی که غذاهای فرآوری شده و مملو از مواد افزودنی ، مواد پرکننده ، امولسیون کننده ، طعم دهنده ها و رنگ های مصنوعی ، مواد نگهدارنده ، فلزات سنگین ، مقادیر زیادی چربی و روغن اشباع شده و قند اضافی مصرف می کنید ، صدمات زیادی به سلول ها و میتوکندری های خود وارد می کنید. شما از بازسازی ، تکثیر و تأمین مزایای مثبتی که معمولاً هنگام تغذیه سالم دارند ، جلوگیری می کنید. غذاها و محصولات حاوی مواد ذکر شده در بالا روند پیری (یعنی سن درونی شما) را تسریع می کنند ، و این در ظاهر شما از عدم انعطاف پذیری پوست ، کیسه های زیر چشم ، ظاهر جوانتر و غیره نشان داده می شود. تغذیه سالم همراه با استراحت و بهبودی کافی این جنبه ها را کاملاً نفی می کند.

عملکرد فقط برای ورزشکاران نیست

عملکرد نیز فقط به ورزشکاران محدود نمی شود. همه ما روزانه اجرا می کنیم ، چه برای مشاغل ، خانواده ها ، افراد قابل توجه ، اجتماعات یا خودمان. و برای دستیابی به عملکرد مطلوب ، تغذیه خوب فقط مهم نیست. برای دستیابی به عادات غذایی سالم ثابت و پایدار ، این یک ضرورت است. بدن شما برای انجام وظیفه خود یعنی محافظت از شما ، سالم نگه داشتن شما ، عاری از بیماری و تنظیم دمای داخلی بدن شما ، به ابزارهای مناسبی نیاز دارد ، بنابراین درست مثل ماشین دچار کم آبی و گرم شدن بیش از حد نمی شویم.

تأثیر جامعه

یک سبک زندگی سالم متشکل از تغذیه سالم به نفع شما و همه اطرافیان از جمله جامعه شما است. چیزی به سادگی یک وعده غذایی سالم می تواند باعث ایجاد پیوند ، احساس اجتماع شود ، اعضای جامعه را ترغیب به انجام فعالیت های مرتبط با سلامتی و سلامتی در خانواده های خود کند. همچنین می تواند جوامع را برای سازماندهی رویدادهای بهداشتی و تغذیه ای مانند بازارهای کشاورزان ، کارگاه های سلامتی تشویق کند و به اطرافیان شما این توانایی را بدهد که سفر خود را به سمت تغذیه سالم آغاز کنند. 

جیب های سالم

علاوه بر این ، خوردن مداوم سالم می تواند تأثیر مثبتی در امور مالی شما داشته و استفاده و وابستگی آن به بیمه درمانی را کاهش دهد. با خرید مواد غذایی ، آماده سازی وعده های غذایی ، برنامه ریزی وعده های غذایی ، آشپزی در خانه و خوردن وعده های غذایی متعادل می توانید مبلغ قابل توجهی پس انداز کنید. خوردن غذای سالم باعث می شود که شما مدت زمان بیشتری سیری داشته باشید ، در ازای صرف هزینه کم ، سیستم ایمنی بدن شما را بسیار محافظت کرده و از شما در برابر عوامل بیماری زا ، باکتری ها و ویروس ها محافظت می کند.

هیچ کس نمی گوید که تغذیه سالم جایگزین بیمه درمانی است یا مانع از بیماری شما می شود. اما آنچه درست است این است که تغذیه مناسب و همچنین تغذیه سالم بهترین نوع مراقبت های پیشگیرانه و بیمه درمانی طبیعی است که می توانید در هر مکانی تهیه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد