وبلاگ کیلمه

وبلاگ کیلمه یک مجله تفریحی خبری می باشد که می توانید مطالب جالبی را در آن مشاهده کنید

وبلاگ کیلمه

وبلاگ کیلمه یک مجله تفریحی خبری می باشد که می توانید مطالب جالبی را در آن مشاهده کنید

اعتیاد به ورزش چیست؟ علائم رایج و خطر

آیا شما با ورزش وسواس دارید؟ آیا بعد از یک روز طولانی چندین ساعت به تمرین پرداخته اید؟ اگر نتوانید برنامه تمرینی خود را کامل انجام دهید ، آیا روحیه شما تغییر می کند؟ آیا فردا برای جبران خسارت بیشتر ورزش می کنید؟ این احتمال وجود دارد که شما برای پیدا کردن وقت برای کار کردن ، برنامه های خود را به تعویق انداخته و با خانواده خود لغو کنید. اعتیاد به ورزش دلیل تغییر ناگهانی رفتار شماست.

وقتی بیش از حد ورزش می کنید از قدرت ذهنی ، جسمی و عاطفی خود اضافه بار می گیرید. این مقاله به شما کمک می کند در مورد اعتیاد به ورزش و اینکه چگونه می توانید خود را آزاد کنید اطلاعات بیشتری کسب کنید. به خواندن ادامه دهید تا هر آنچه در مورد اعتیاد به ورزش می دانید بیاموزید. 

  

اعتیاد به ورزش چیست؟ 

اولین قدم برای غلبه بر اعتیاد به ورزش ، درک آن است. به زبان ساده ، اعتیاد به ورزش به یک وسواس ناسالم در ورزش و آمادگی جسمانی اشاره دارد. مانند سایر انواع اعتیاد ، اعتیاد به ورزش مشکلات اجتماعی ، روانی و جسمی ایجاد می کند.

توجه به این نکته مهم است که اعتیاد به ورزش به مقدار ورزش در مدت زمان کوتاه اشاره ندارد. به عنوان مثال ، تمرین ساعت های طولانی برای آماده شدن برای یک ماراتن به معنای اعتیاد شما به ورزش است. اگر مضطرب و افسرده شوید در صورت عدم موفقیت در ورزش ، این احتمال وجود دارد که شما به ورزش اعتیاد داشته باشید.

اعتیاد به ورزش باعث می شود که در ساعات عجیب و غریب تمرین کنید و از تعهدات اجتماعی خودداری کنید. افرادی که به ورزش اعتیاد دارند نیز ممکن است درد خود را نادیده بگیرند و در صورت درد به کار خود ادامه دهند. 

اعتیاد به ورزش به دسته های مختلفی تقسیم می شود. افرادی که از اعتیاد به ورزش اولیه رنج می برند ، اختلال غذایی ندارند. از طرف دیگر ، اعتیاد به ورزش ثانویه در صورت وجود اختلال خوردن رخ می دهد. 

اعتیاد به ورزش چقدر رایج است؟

اگرچه ورزش دارای چندین پاداش مثبت است ، اما بیش از 3٪ از بزرگسالان در کشور آن را بیش از حد مصرف کرده اند. طبق تحقیقات اخیر ، عوامل مختلف افراد را در معرض خطر بیشتری از اعتیاد به ورزش قرار می دهد. در زیر عوامل خطر شایع برای ورزش اجباری ذکر شده است: 

  • افرادی که به دلیل سو abuse مصرف مواد اعتیاد دارند ، احتمالاً وقتی شروع به تمرین می کنند ، دچار اعتیاد به ورزش می شوند. 
  • افرادی که در مقابله با استرس و منفی گویی مشکل دارند ممکن است با شروع ورزش به ورزش اعتیاد پیدا کنند. 
  • فشار و فشار همسالان از سوی جامعه برای حفظ یا ساختن بدنی کامل ممکن است منجر به اعتیاد به ورزش شود. 
  • همچنین ورزشکاران در معرض خطر اعتیاد به ورزش قرار دارند. طبق تحقیقات اخیر ، ورزشکاران با اشتیاق وسواس فکری به ورزش خود بیش از مردم در معرض خطر اعتیاد به ورزش قرار دارند. 

آیا اعتیاد به ورزش بد است؟

ورزش کردن از مزایای سلامتی و جسمی برخوردار است. با این حال ، زیاده روی در مصرف آن عوارض جانبی مختلفی دارد. موارد زیر عوارض معمول ورزش بیش از حد است. 

  • عملکرد کاهش یافته است. 
  • خستگی روحی و جسمی. 
  • ورزش کردن می تواند باعث افسردگی ، اضطراب و گیجی شود. 
  • اعتیاد به ورزش باعث درد و درد نیز می شود. 
  • افرادی که بیش از حد کار می کنند نیز مستعد بی خوابی هستند. 

علائم اعتیاد به ورزش 

موارد زیر علائم رایج اعتیاد به ورزش است: 

  • شروع به تأثیرگذاری رابطه می کند

اولین راه شناختن اینکه شما معتاد به ورزش هستید این است که بیشتر وقت خود را صرف ورزش می کنید تا با عزیزانتان. اگر خانواده ها و دوستانتان شروع به اظهار نظر کمی درباره احساس غفلت کردن می کنند و آنها از اولویت کمتری نسبت به زمان ورزش شما برخوردار نیستند ، نشانه این است که اولویت های شما بی جا هستند. 

  • از ورزش به عنوان فرار استفاده کنید

اعتیاد به ورزش باعث می شود فرد از تمام مشکلات عاطفی خود کنار رفته و ورزش را ترجیح دهد. سالن بدن سازی مطمئناً مکانی برای انعکاس و آرامش ذهن شماست ، اما وقتی از آن به عنوان راهی برای جلوگیری از روابط دیگر به ویژه دشوار استفاده می کنید ، سالن بدن سازی فقط برای مدت طولانی در خدمت هدف خود خواهد بود. فرار موقت خوب است ، اما اجتناب طولانی مدت از دیگران با ورزش مداوم راه حل چندانی نیست. 

  • اولویت ها رنج می برند

رعایت مهلت های کاری و حضور در آنجا برای فرزندان بسیار حیاتی است. شخصی که به ورزش اعتیاد داشته باشد از همه اینها غافل می شود و ورزش را انتخاب می کند. آنها همیشه جلسات تمرینی خود را نسبت به شروع کار دیگر یا طولانی شدن سایر وظایف تمدید می کنند. 

  • خوشبختی را دوباره تعریف کرد

وقتی فرد به ورزش اعتیاد داشته باشد ، همیشه نتیجه ورزش او خوشبختی او را رقم می زند. یک تمرین خوب باعث ترشح هورمون های اندورفین می شود. اگر تنها منبع خوشبختی شما انتشار اندورفین است ، تفاوتی با اعتیاد به مواد مخدر ندارد. مسلم است که اندورفین یک داروی طبیعی است که بدن شما تولید می کند ، اما فرض همان است. انجام کاری مکرر برای از بین بردن آن ، بسیار شبیه هرگونه تعقیب و گریز غیرقانونی مواد مخدر است.  

چگونه می توان بر اعتیاد به ورزش غلبه کرد ؟

در اینجا چگونگی کاهش میزان اعتیاد به ورزش به شما آسیب می زند:

  • به یک کلاس بدنسازی یا تمرین بپیوندید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که به یک سالن ورزشی یا یک کلاس تمرین بپیوندید ( به عنوان مثال تمرینات / کلاس های TRX ). وقتی مربی در آنجا است ، برای راهنمایی و اطمینان از پیشرفت و دستاوردهای ایمن خود ، ورزش کنید. اگر راحت هستید ، با دیگران در کلاس اجتماعی باشید تا بتوانید احساس کنید عضوی از جامعه هستید. همیشه بعد از جلسه ورزش بلافاصله از سالن بدنسازی خارج شوید و بدن خود را با مایعات و تغذیه مناسب تغذیه کنید.

  • بازی

در صورت توجه به معتاد بودن ، فرد می تواند برنامه ورزشی خود را تغییر دهد. انجام فعالیت های بازیگوشانه تر مانند تمرینات یوگا و رقص می تواند به شما کمک کند تا با اعتیاد به ورزش مقابله کنید.

  • درباره افزودن ورزش خود صحبت کنید

صحبت در مورد اعتیاد به ورزش تا حد زیادی به شما کمک می کند تا بر آن غلبه کنید. وقتی دیگران برای حمایت از شما در آنجا باشند ، خود را موظف می دانید که آنها را ناامید نکنید. نیازی نیست که موضوع خود را به همه اعلام کنید ، اما اطلاع رسانی به کسانی که به شما اهمیت می دهند شما را ترغیب می کند که قدم بردارید. 

بسته بندی اعتیاد به ورزش

ضربه زدن به سالن بدن سازی ، تناسب اندام و سلامت بودن جای شرمندگی ندارد. و بسیار تشویق می شود. وقتی عادات و روال های تمرینی شما روابط ، کار ، اوقات خانوادگی یا سایر تعهدات شما را نقض می کند ، وقت آن است که تأمل کنید که چقدر سخت به آن ضربه می زنید. استراحت بخشی از برنامه تمرینی است ، بنابراین مطمئن شوید که به اندازه کافی سیر می کنید.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد