وبلاگ کیلمه

وبلاگ کیلمه یک مجله تفریحی خبری می باشد که می توانید مطالب جالبی را در آن مشاهده کنید

وبلاگ کیلمه

وبلاگ کیلمه یک مجله تفریحی خبری می باشد که می توانید مطالب جالبی را در آن مشاهده کنید

طراحی داخلی چگونه بر سلامت روان تأثیر می گذارد

سلامت روان بسیار مهم است ، اما آیا می دانید طراحی داخلی شما می تواند تأثیر مستقیمی بر احساس روزانه شما داشته باشد؟

شاید تعجب آور به نظر برسد ، اما میزان فضای موجود در خانه ، چیدمان مبلمان ، رنگ های به کار رفته در کل طراحی داخلی و حتی بهم ریخته بودن خانه یا نبودن همه می تواند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد.

  

در این مقاله ، من مدتی را سپری خواهم کرد و به تفصیل می پردازم که چگونه جنبه های مختلف طراحی داخلی شما می تواند بر سلامت روانی شما تأثیر بگذارد ، چه شما به دنبال ایجاد تغییرات اساسی در خانه خود و بازسازی کامل هستید. متناوباً ، ممکن است شما به دنبال ایجاد تغییراتی در مبلمان کوچک در یک یا دو اتاق باشید. هدف شما هرچه باشد ، در این مقاله نکاتی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

بنابراین ، بدون هیچ زحمتی بیشتر ، اجازه دهید وارد آن شویم!

فضای موجود در خانه شما

کاملاً ثابت شده است که مقدار فضای خالی موجود در خانه تأثیر مثبتی بر سلامت روان و سلامتی شما دارد. یکی از بزرگترین راهها برای انجام این کار ارتفاع سقف است ، زیرا ارتفاع سقف بالاتر احساس محصوریت و اضطراب را کاهش می دهد. مطالعه ای که توسط محققان انجام شد نشان داد که ارتفاع سقف بر درک ناخودآگاه آزمودنی از فضا و محیط تأثیر می گذارد. علاوه بر این ، ثابت شد که سقف های بلند خلاقیت و تمرکز را تقویت می کنند در حالی که باعث بهبود قابل توجه خلق و خوی شرکت کننده در مطالعه می شوند. 

در طراحی معمول فنگ شویی نیز اشاره شده است که هر مبلمان در یک اتاق باید به گونه ای قرار گیرد که فضای مرده را از بین ببرد. یکی از ساده ترین راه ها برای این کار قرار دادن مبلمان در برابر دیوارهایی است که می توان آنها را قرار داد. با این کار فضای خالی پشت مبلمان از بین می رود و انرژی منفی مربوط به فضای مرده زیادی کاهش می یابد.

رنگها

این شاید یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین راه ها برای تغییر طراحی داخلی برای بهبود سلامت روان شما باشد. تغییر رنگ اتاق ها در خانه برای تقویت احساساتی که هر رنگ به وجود می آورد ضروری است. 

رنگ های با طول موج طولانی مانند نارنجی ، زرد و قرمز تحریک کننده هستند ، بنابراین می توان از آنها در مناطقی از خانه مانند دفتر خانه استفاده کرد. رنگ های با طول موج کوتاه مانند سبز ، آبی و بنفش طبیعتاً آرامش بخش هستند ، که آنها را به رنگ های مناسب اتاق نشیمن تبدیل می کند. 

البته نیازی به رنگ آمیزی کل اتاق نشیمن خود به رنگ بنفش یا آبی نیست اما می توانید با رنگ آمیزی مناطق مختلف کوچکتر و معرفی مبلمان به همان رنگ ، رنگ را در فضا بگنجانید. 

طراحان داخلی هنگام طراحی داخلی نیز تمایل به استفاده از رنگ های کرم و سفید دارند. چند دلیل برای این وجود دارد. سفیدها و کرم ها احساس گشودگی را ایجاد می کنند و باعث می شوند اتاق ها بزرگتر و جادارتر از آنچه هستند هستند. نه تنها این ، بلکه آنها با طیف وسیعی از رنگ ها به خوبی کار می کنند ، بنابراین اگر می خواهید رنگ های دیگری را به طراحی داخلی اضافه کنید ، پس با سفید یا کرم به عنوان پایه امکان پذیر است.

طراحی بیوفیلی

تقریباً از دهه 1980 بود که زیست شناس مشهور EO Wilson برای اولین بار قلم را روی کاغذ گذاشت و اصطلاح بیوفیلی را به کار برد تا به روش های مختلفی که انسان برای یافتن ارتباط با طبیعت به آن اشاره می کند ، اشاره کند. مطالعات مختلف مختلف به این نتیجه رسیده اند که عناصر دنیای طبیعی بر سلامت روان (و جسمی) تأثیر مثبت دارند! خواه از طریق استفاده از نور طبیعی ، جریان هوا آزاد ، مواد آلی و گیاهان و هم حیوانات وحشی در طراحی داخلی.

یک چیزهایی وجود دارد که می توانید برای افزودن طراحی بیوفیلک به طراحی داخلی خود انجام دهید. استفاده از مواد طبیعی در دکوراسیون خود مانند  فرشهای پشمی ، کفپوش چوبی و اطمینان از اینکه مبلمان شما با مواد طبیعی ساخته شده است در صورت امکان مکانی عالی برای شروع است!

سازمان

چند وقت یک بار به خانه خود نگاه کرده اید ، خواه کل خانه شما باشد یا فقط یک اتاق خاص ، و از تصور تمیز کردن و شلوغ کردن خانه شما ترسناک شده اید؟ بارها ، درست است؟ من خودم می فهمم و بارها آنجا بوده ام. این احساس به واقعیت پیوند می بخشد که بشر فضای سازمان یافته را دوست دارد. این گفته را می شنوید که یک میز کار به هم ریخته ذهن آشفته ای است و این برای طراحی داخلی شما نیز مفید است!

همانطور که برای پاک کردن آرامش و آزاد سازی فضای خود تلاش می کنید ، سلامت روان شما به میزان قابل توجهی بهبود می یابد زیرا مغز شروع به شل شدن می کند. به عبارت دیگر ، مغز شما راحت و شاد بودن را برای شما آسان می کند.

داشتن یک طراحی داخلی واضح در مورد سلامت روان شما نیز دارای مزایای بسیار شگفت انگیزی است! خواب شما بهتر می شود ، سطح استرس شما شروع به کاهش می کند و احساس اضطراب و افسردگی را کاهش می دهید! همچنین خواهید فهمید که بهره وری بالاتری دارید و روابط شما بهتر خواهد شد. یکی دیگر از مزایای بسیار شگفت آور؟

زندگی در یک فضای سازمان یافته و عاری از بی نظمی به شما کمک می کند تا غذاهای بهتری انتخاب کنید و حتی به یک رژیم تمرینی پایبند باشید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد