وبلاگ کیلمه

وبلاگ کیلمه یک مجله تفریحی خبری می باشد که می توانید مطالب جالبی را در آن مشاهده کنید

وبلاگ کیلمه

وبلاگ کیلمه یک مجله تفریحی خبری می باشد که می توانید مطالب جالبی را در آن مشاهده کنید

قهوه و یک روز در دفتر: آیا به شما کمک می کند؟

مردم بیشتر از هر زمان دیگری قهوه می نوشند. طبق اعلام سازمان بین المللی قهوه ، 0/5 درصد در مصرف قهوه بین سال های 2019 و 2020 مشاهده شده است  . یک  مطالعه اخیر نشان داد  که تخمین زده می شود 64 درصد از مردم آمریکا طرفداران قهوه هستند. در میان کسانی که قهوه می نوشند ، 79٪ حداقل یک فنجان در روز می نوشند. 

چرا بیدار می شویم و بلافاصله شروع به میل آن فنجان قهوه می کنیم؟ به احتمال زیاد با کافئین موجود در این نوشیدنی گرم همراه است. قهوه حاوی کافئین است ، ماده شیمیایی مرتبط با افزایش هوشیاری ، که ممکن است به شما در بیدار شدن از صبح نیز کمک کند. نگاهی خواهیم داشت به نقشی که قهوه می تواند در روز شما در دفتر بازی کند.

  

اثرات ذهنی قهوه

وقتی نگاهی می اندازیم که چگونه قهوه روی شما تأثیر می گذارد ، به خصوص صبح زود ، تمرکز خود را به سمت کافئین معطوف می کنیم. این یک ترکیب کاملاً طبیعی است که به عنوان یک ماده محرک طبقه بندی می شود. کافئین تنها ترکیبی نیست که می توانید از یک فنجان قهوه دریافت کنید. این محرک همچنین به طور طبیعی در گیاهان کاکائو و همچنین چای یافت می شود. 

وقتی یک فنجان قهوه می نوشید ، کافئین باعث تحریک دو قسمت از بدن می شود. این شامل سیستم عصبی مرکزی و همچنین مغز است. 

وقتی سیستم عصبی مرکزی و مغز شما هر دو تحریک شوند ، ممکن است متوجه شوید که زود خسته نمی شوید. اگر قبل از فنجان قهوه احساس خستگی می کردید ، ممکن است اکنون در سطح هوشیاری خود بهبود یافته باشید. این تأثیرات ناشی از مکانیسم خاصی از عملکرد است - نکته ای که باید هنگام یادآوری اینکه چرا قهوه به شما در گذراندن روز کمک می کند توجه کنید. 

مواد شیمیایی کافئین موجود در قهوه پس از نوشیدن نوشیدنی به زندگی شما سفر می کنند. کبد کافئین را به مولکول های کوچک تجزیه می کند - و این مولکول ها سپس به سمت مغز حرکت می کنند. در مغز ، فعالیت گیرنده های آدنوزین کاهش می یابد. به نوبه خود ، آدنوزین کمتری در مغز شما تولید می شود. 

آدنوزین با احساساتی مانند خستگی و آرامش همراه است. وقتی مغز این مواد شیمیایی را آزاد کرد ، احساس می کنید می خواهید بخوابید. با  اتصال به گیرنده ها ، مغز شما پاسخ کمتری به آدنوزین خواهد داشت. این بدان معناست که شما خستگی ناشی از اتصال آدنوزین به گیرنده های مناسب را تجربه نخواهید کرد. 

سایر فواید قهوه و کافئین

ثابت شده است که کافئین باعث افزایش بیداری و کمک به افزایش تمرکز می شود. اینها تنها مزایایی نیست که از نوشیدن قهوه - یا نوع دیگری از نوشیدنی های کافئین دار حاصل می شود. 

در اینجا چند مزیت اضافی وجود دارد که اگر قهوه را به میزان متوسط ​​بنوشید می توانید تجربه کنید:

  • برخی مطالعات نشان می دهد که کافئین می تواند عملکرد شما را در طی فعالیت های بدنی بالا ببرد. این ماده شیمیایی به تاخیر انداختن شروع خستگی کمک می کند. همچنین به بهبود انقباضات عضلانی کمک می کند. 
  • خیر ، اگر کافئین را به میزان متوسط ​​بنوشید ، مشکلی در قلب ایجاد نمی کند. در واقع ، یک فنجان قهوه روزانه می تواند برای قلب شما مفید باشد. در یک  مطالعه ، 18 درصد خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در میان افرادی که حداکثر چهار فنجان قهوه در روز می نوشند وجود دارد. 
  • مطالعاتی وجود دارد  که نشان می دهد  نوشیدن حداکثر چهار فنجان قهوه در روز می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و کبد را کاهش دهد. خطر سرطان پوست نیز ممکن است کاهش یابد. 
  • کافئین همچنین اثر مفیدی بر روی دستگاه گوارش دارد. نوشیدن حدود سه فنجان قهوه در روز ممکن است به بهبود تعادل میکروبیوم روده کمک کند. 

چه مقدار کافئین کافی است؟

نوشیدن قهوه یا سایر نوشیدنی های کافئین دار در حد متعادل مفید است. با این حال ، مقدار زیاد می تواند منجر به ضربان قلب سریع و همچنین سایر عوارض جانبی شود. با توجه به این نکته ، شما باید یاد بگیرید که چه مقدار کافئین منجر به اثرات مفید در بدن شما می شود و از مصرف بیش از این مقدار خودداری کنید. 

به یاد داشته باشید که قهوه تنها نوشیدنی نیست که کافئین را در بدن شما بار می کند. وقتی به مصرف کافئین روزانه خود نگاه می کنید ، تمام نوشیدنی ها یا حتی غذاهای حاوی این ماده شیمیایی را در نظر داشته باشید. 

به طور کلی توصیه می شود هر روز کمتر از 400 میلی گرم کافئین مصرف کنید. بعید است این مقدار عوارض جانبی داشته باشد و ممکن است مزایای مورد انتظار را برای شما فراهم کند. 

یک فنجان قهوه معمولی حاوی 102 میلی گرم تا 200 میلی گرم کافئین است - با توجه به اینکه یک وعده 240 میلی لیتری دارید. اسپرسو دارای محتوای کافئین بسیار بالاتری است ، به طوری که برخی از انواع مختلف به اندازه 720 میلی گرم در 240 میلی لیتر اسپرسو دارند. 

نوشیدنی های انرژی زا حاوی 50 میلی گرم تا 160 میلی گرم کافئین هستند ، در حالی که یک فنجان چای دم کرده ممکن است حداکثر 120 میلی گرم کافئین داشته باشد. نوشیدنی های حاوی کاکائو معمولاً مقدار کافئین بسیار کمتری دارند - به طور متوسط ​​بین دو تا هفت میلی گرم. 

نتیجه

قهوه نه تنها یک نوشیدنی خوشمزه است که به شما امکان می دهد دانه ها و طعم های مختلف را تجربه کنید ، بلکه نوعی کافئین نیز برای شما بار می آورد. این ماده شیمیایی ممکن است منجر به افزایش تمرکز و هوشیاری شود ، به شما کمک می کند بیشتر بیدار شوید. دانستن مقدار کافی باید مهم باشد ، زیرا قهوه زیاد می تواند منجر به عوارض جانبی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد