وبلاگ کیلمه

وبلاگ کیلمه یک مجله تفریحی خبری می باشد که می توانید مطالب جالبی را در آن مشاهده کنید

وبلاگ کیلمه

وبلاگ کیلمه یک مجله تفریحی خبری می باشد که می توانید مطالب جالبی را در آن مشاهده کنید

چاقی و افزایش وزن در زنان: خطرات و پیامدهای سلامتی

طبق CDC ، 40.4٪ از زنان ایالات متحده چاق هستند. چرا برخی از زنان اینقدر با وزن دست و پنجه نرم می کنند؟

CDC همچنین نشان می دهد که به طور حیرت انگیز 70.2٪ از بزرگسالان آمریکایی دارای اضافه وزن یا چاقی هستند. دلایل و توضیحات زیادی در این مورد وجود دارد. به عنوان مثال ، بسیاری از آمریکایی ها سبک زندگی کم تحرکی دارند و رژیم غذایی دارند که بیشتر شامل فست فود و غذای فرآوری شده است. افزایش وزن در آمریکا یک مشکل بزرگ است.

  

اما ، به خصوص در مورد زنان چیست که وزن را به چنین چالشی تبدیل می کند ، و عواقب احتمالی برای حمل این وزن اضافی چیست؟

  • نشان داده شده است که وزن اضافی خطر ابتلا به دیابت ، بیماری های قلبی و بسیاری از سرطان ها را افزایش می دهد.
  • همچنین باعث افزایش درد جسمی ، به ویژه در مفاصل می شود و حتی یکی از علل شایع ناباروری است.
  • بسیاری از افراد دارای اضافه وزن و چاقی کلسترول بالا ، فشار خون بالا را نیز تجربه می کنند و بیشتر در معرض سکته مغزی هستند.
  • چاقی همچنین منجر به التهاب مزمن در بدن می شود ، که نشان داده شده است به بسیاری از بیماری های مزمن منجر می شود. 

چگونه وزن به آنجا رسید؟

رژیم غذایی نامناسب ، پرخوری عاطفی و کمبود ورزش بیشترین دلیل را ذکر می کنند. اما در مورد سایر عواملی که بندرت مورد بحث قرار می گیرند ، چه می توان کرد و در مورد آنها چه می توانیم انجام دهیم؟

بیایید آنها را بشکنیم:

  • حالت گرسنگی:اگر کسی که می خواهد وزن خود را کاهش دهد بیش از حد کالری را محدود می کند ، بدن به جای رها کردن چربی ، در حالت گرسنگی قرار می گیرد. این به این دلیل است که بدن فکر می کند گرسنه است و برای زنده ماندن هرچه بیشتر کالری ذخیره می کند. در حالی که برخی از کاهش کالری ها احتمالاً ایده خوبی برای کاهش وزن است ، اما برای اهداف کالری شخصی شده حتماً با یک پزشک کار کنید. در غیر این صورت ، می توان ناآگاهانه بیش از حد محدود کرد. این امر به ویژه در مورد زنان در محدوده سنی باروری (بلوغ تا 45 سالگی) صدق می کند. محدود کردن کالری زیاد می تواند چرخه قاعدگی را متوقف کرده و ریتم هورمونی را مختل کند. بدن انسان باهوش است و نمی خواهد چرخه قاعدگی متوقف شود ، بنابراین تا جایی که می تواند تلاش می کند تا این وزن را حفظ کند و کاهش وزن را کاملاً چالش برانگیز می کند.
  • استرس : هرکسی تا حدی استرس روزانه را احساس می کند. زنان ، به ویژه ، تمایل دارند بسیاری از نقش ها را در جامعه امروز به عهده بگیرند ، مانند همسر ، مادر ، حرفه ای و سرایدار ، که اگر به عوامل استرس زای روزمره وارد شوند ، می توانند طاقت فرسا باشند. از بین بردن استرس در واقع یک هدف قابل دستیابی نیست. با این حال ، واگذاری وظایف ، در صورت امکان ، می تواند آغازی عالی در جهت مراقبت از خود باشد و تمرکز روی استراتژی های کنترل استرس ، استفاده بهتر از زمان نسبت به تلاش برای جلوگیری از بروز استرس است. مواردی مانند تمرینات تنفسی ، مدیتیشن ، یوگا و روزنامه نگاری فقط چند نمونه از این موارد است.
  • تروما: ترومای گذشته می تواند هم پریشانی روحی و هم جسمی ایجاد کند. بین تجربیات آسیب زای گذشته و چاقی همبستگی زیادی وجود دارد. کار در اثر آسیب ها ممکن است دشوار باشد ، بنابراین مهم است که با کسی معتبر و معتبر کار کنید تا به او کمک کنید.
  • عوارض جانبی دارو: برخی از داروها می توانند به عنوان یک عارضه جانبی افزایش وزن یا کاهش وزن داشته باشند. صحبت با پزشک بهترین مرحله اول است زیرا ممکن است داروی متفاوتی وجود داشته باشد که بتوانید امتحان کنید. اگر نمی توانید داروی خود را تغییر دهید ، برای مشاوره در مورد راه های کاهش عوارض جانبی داروهای لازم ، با پزشک Naturopathic همکاری کنید. 
  • خواب ضعیف: چاقی معمولاً با کم خوابی ناشی از آپنه خواب همراه است. خواب کم به چاقی کمک می کند ، و چاقی به کم خوابی کمک می کند! ممکن است مانند یک دور باطل احساس شود ، اما آپنه خواب با دستگاه های پزشکی خاص قابل کنترل است. هنگامی که خواب با این دستگاه ها تنظیم می شود و کیفیت بهبود می یابد ، می تواند به کاهش وزن بیشتر کمک کند.
  • سموم : این ممکن است نادیده گرفته شده ترین عامل چاقی باشد. برخی از سموم می توانند التهاب ایجاد کنند ، که می تواند منجر به افزایش وزن بیشتر و اثرات منفی بر روی کل بدن شود. بهترین راه ها برای کاهش مواجهه روزانه با سموم ، تنفس هوای تمیز است (اگر کیفیت هوا در محیط داخلی ضعیف باشد ، یک دستگاه تصفیه هوا را در نظر بگیرید) ، نوشیدن آب فیلتر تصفیه شده تمیز و خوردن غذای ارگانیک تا حد ممکن برای کاهش سموم دفع آفات. 

بله ، همه ما می توانیم به دلیل عدم ورزش و مصرف زیاد غذاهای روغنی ، سرخ شده و مواد شیمیایی که در آن وجود دارد ، انگشت بکشیم. اما داستان راه دیگری دارد! اگر تصدیق نکنیم که چاقی یک بیماری است ، این احساس تنبل بودن زنان چاق را ادامه می دهیم - که به سادگی غیر واقعی است.

بیایید نسبت به یکدیگر و خود دلسوزی کنیم و با هم بتوانیم از موانع پیش روی خود عبور کنیم ، مقصرهای پنهان مسائل مربوط به وزن را پیدا کرده و در نهایت سلامتی خود را بازیابیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد