وبلاگ کیلمه

وبلاگ کیلمه یک مجله تفریحی خبری می باشد که می توانید مطالب جالبی را در آن مشاهده کنید

وبلاگ کیلمه

وبلاگ کیلمه یک مجله تفریحی خبری می باشد که می توانید مطالب جالبی را در آن مشاهده کنید

با کار از خانه استرس دارید؟ 8 نکته برای ادامه کار در تمام طول روز

کار از راه دور مفهوم جدیدی نیست ، اما قطعاً مفهومی است که هر روز اهمیت بیشتری پیدا می کند. با فناوری های جدید و اختراعات دیجیتال که هر روز اتفاق می افتد ، کار در خانه آسان تر می شود. 

نوآوری های WiFi ، ابزار ردیابی زمان ، ابزارهای همکاری باعث شده است که کارمندان از راه دور که از سراسر جهان کار می کنند ، برای اتصال و کار بسیار انعطاف پذیر باشند.

  

شرکت ها فقط باید کارمندان خود را با لپ تاپ ها و سیستم های اتصال قادر سازند تا از اتصال صاف اینترنت اطمینان حاصل کنند. سازمان ها همچنین ابزارهایی را در سیستم خود ادغام می کنند ، که می تواند  بهره وری و کارایی کارکنان را هنگام کار در خانه بهبود بخشد .

برای کارفرما نیز ، کار از راه دور از بسیاری جهات یک نعمت است. این امکان را برای آنها فراهم می کند تا استعدادی را از سراسر جهان با نرخ مقرون به صرفه استخدام کنند. 

طبق یک  نظرسنجی  توسط AND CO در مورد کار از راه دور ، 55٪ از پاسخ دهندگان گفتند که 100٪ از راه دور کار می کنند.  

اما کار طولانی مدت در خانه می تواند بر سلامت جسمی و روحی افراد حرفه ای تأثیر بگذارد. تغییرات بدنی به صورت افزایش وزن ، چاقی قابل مشاهده است. اما تأثیر بر سلامت روان به شکل تنهایی ، اضطراب و حتی افسردگی است. 

نظرسنجی اخیر Blind اظهار داشت که  52.9 درصد از پاسخ دهندگان در سراسر Google ، Facebook ، Amazon ، Apple ، LinkedIn و Walmart در طول WFH با تنهایی روبرو بوده اند.

فرسودگی شغلی یکی دیگر از مشکلات تکراری است. بعضی از کارمندان احساس می کنند نمی توانند وقت خود را برای کار از راه دور مدیریت کنند. وقتی در دفتر کار هستید ، یک زمان مشخص برای خروج از سیستم وجود دارد. اما در خانه ، کار فقط ادامه دارد. این امر دوباره بر وخامت سلامت جسمی و روانی آنها می افزاید. 

8 روش چگونه می توانید در خانه سالم و پربازده کار کنید

در اینجا چگونگی مقابله با موارد فوق الذکر در حالی که از نظر جسمی ، روحی و عاطفی سالم هستید ، ارائه می شود. 

1. صبح خود را با روال معمول شروع کنید 

روز خود را با روال معمول شروع کنید ، اما با آن انعطاف پذیر باشید. این بدان معنی است که روز خود را با چگونگی روزهای عادی اداری آغاز کنید - زمان مشخصی که در آن وارد سیستم می شوید ، لیست کارهای روزانه خود را تنظیم می کنید ، به ایمیل ها پاسخ می دهید ، تماس های روزانه را ترتیب می دهید و غیره . این عادتی است که باید طبق نظم مناسب خود دنبال کنید. 

اما به یاد داشته باشید که شما در خانه می مانید. بنابراین ، ممکن است مجبور شوید با موارد اضطراری ناگهانی مانند تمیز کردن گرفتگی توالت ، تعویض پوشک کودک و غیره کنار بیایید. بنابراین ، برنامه روزمره خود را به گونه ای تنظیم کنید که بتوانید آنها را در لیست کارهای خود جابجا کنید. وظایفی را که کاملاً مهم هستند شناسایی کنید و با بقیه انعطاف پذیر باشید. 

2. دارای فضاهای کاری متنوع باشید 

بسیاری از متخصصان می گویند که داشتن یک فضای کاری اختصاصی باعث افزایش بهره وری آنها می شود. اما اگر مثل من هستید که از یک محیط به راحتی خسته می شوید ، خوب است که در محیط خانه خود دارای فضای کاری مختلف باشید. این می تواند یک میز و صندلی مشخص ، یک کاناپه در اتاق نشیمن و غیره باشد. تغییر در تنظیمات می تواند شما را تازه کند و ممکن است به شما کمک کند ایده های بهتری را در مورد وظیفه خود بدست آورید. 

اما ، همه مناطق کار را تمیز ، مرتب و بهداشتی نگه دارید. فضاهای تمیز و روشن این قدرت را دارند که به طور خودکار انرژی و روحیه ما را بالا ببرند. بنابراین به طور مرتب مناطق را گردگیری و تمیز کنید. 

3. وقفه در بین را انجام دهید 

وقتی از کار در محل کار خود خسته می شوید چه کاری انجام می دهید؟ یا برای بیرون آوردن هوای تازه بیرون می روید ، با همکاران خود صحبت می کنید ، در شبکه های اجتماعی خود بررسی می کنید و موارد دیگر. یک کار از محیط خانه نباید تغییر کند. 

وقتی از کار مداوم خسته شدید ، مدتی مکث کنید. همچنین می توانید زمان استراحت ثابت را تنظیم کنید تا بتوانید در این مدت غذای خود را بخورید و چرت بزنید. در این وقفه های کوتاه با اعضای خانواده صحبت کنید ، فیلم ها را در Youtube تماشا کنید و غیره 

4. در اطراف خانه حرکت کنید

اگرچه ادامه نکته قبلی است ، اما این کار بر روی انجام برخی از فعالیت های جسمی و همچنین آرام سازی ذهن متمرکز است. در بین وقفه های کاری ، حرکات کششی انجام دهید زیرا نشستن طولانی مدت باعث سفت شدن عضلات می شود. برای شل شدن عضلات ، کشش دهید یا تمرین سبک انجام دهید. همچنین می توانید داخل خانه یا دروازه های خود قدم بزنید ، اگر فضای کافی برای انجام این کار دارید به تراس بروید. اما به یاد داشته باشید ، از خیابان های اصلی بیرون نروید. 

جدا از این ، اگر هر روز می توانید به مدیتیشن بپردازید نیز بسیار سودمند خواهد بود. هر روز 5 دقیقه مراقبه می تواند تغییرات عمده ای در روحیه شما ایجاد کند. در این مدت می توانید به موسیقی آرامش بخش یا محیطی گوش دهید. 

5- حواس پرتی را خاموش کنید

در مقایسه با یک محیط اداری که اگر کسری کار کنیم ، تحت نظر هستیم ، کار در خانه خودتان متفاوت است. اگر ساعت ها در شبکه های اجتماعی خود بمانید ، در خانه کسی برای نظارت یا توبیخ ندارید. و با در دست داشتن تلفن ، هیچ کس نمی داند که زمان به راحتی می گذرد. این امکان وجود دارد که بدون انجام برخی کارها یک روز کامل را هدر دهید. 

بنابراین برای اطمینان از اینکه چنین چیزی اتفاق نمی افتد ، خوب است عوامل حواس پرتی را خاموش کنید. اگر رسانه اجتماعی است ، می توانید اینترنت تلفن همراه خود را خاموش کنید یا اعلان ها را خاموش کنید. اگر این تماسی مربوط به کار با یک دوست نیست ، می توانید از آنها بخواهید بعداً با شما تماس بگیرند.  

6. اهداف را تنظیم کنید 

این امر کاملاً بر خلاف مجموعه وظایف و لیست کارهای شما دنبال می شود. هدف خود را در مقابل هر کار بنویسید و مطمئن شوید که آن را انجام می دهید. اگر این یک هدف روزانه است ، پس در پایان روز ارزیابی کنید که آیا می توانید به آن برسید ، و اگر نه ، چه تنظیماتی را باید انجام دهید. اگر هدف طولانی مدت است ، اطمینان حاصل کنید که فواصل منظم را پیگیری کرده و پیشرفت را با همکاران خود در میان بگذارید. 

7. در خارج از ساعت کار با همکاران خود وقت بگذارید

استراحت های قهوه و گپ های کولر آبی با همکاران خود را به خاطر می آورید؟ می توانید به صورت مجازی نیز به این کار ادامه دهید. شما می توانید زمانی را برای مکالمه با دوستان کار خود بعد از ساعت کار تعیین کنید. یا می توانید به طور تصادفی با آنها تماس بگیرید تا با هم چت کنند و در آنها حضور پیدا کنند. با این کار رابطه ای که با همکاران خود برقرار کرده بودید حفظ خواهد شد. می توانید درباره کار یا چیزهایی کاملاً غیرمرتبط با آن بحث کنید. اما این نکته را مطرح کنید که با آنها در ارتباط باشید. 

8- بدانید چه موقع باید ساعت را بیرون نگه دارید

احتمالاً مهمترین نکته در این لیست ، شما باید بدانید چه زمانی باید از سیستم خارج شوید. یک دلیل بزرگ برای کارمندان مبتلا به فرسودگی شغلی کار در خانه ، ناتوانی آنها در یک روال معمول است. 

یک زمان مشخص برای ورود و خروج از کار هر روز به روز کاری شما جهت گیری بهتری می بخشد. بدن و ذهن شما خود را آموزش می دهد تا در این ساعت ها مثمر ثمر واقع شود. می توانید از اعضای خانواده خود بخواهید که با شما زندگی کنند تا در این ساعت ها مزاحمتی برای شما ایجاد نکنند تا بتوانید کار خود را به موقع به پایان برسانید و در زمانی که تصمیم گرفتید ساعت را خاموش کنید. 

در اینجا کارفرمایان باید بدانند که فقط به این دلیل که کارمندان از خانه کار می کنند به این معنا نیست که در هر ساعت از روز می توانند از آنها بخواهند کارهایی را انجام دهند. کارفرمایان و کارمندان هر دو باید به ساعات کاری که از قبل تصمیم گرفته اند احترام بگذارند و به آن پایبند باشند. 

دانستن اینکه چه موقع باید ساعت را خاموش کنید ، به شما این امکان را می دهد که بقیه وقت خود را در کنار خانواده و یا به فعالیت هایی بپردازید که برای خودتان لذت می برید. این به شما کمک می کند تا به نقطه سعادت تعادل بین زندگی و زندگی برسید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد