وبلاگ کیلمه

وبلاگ کیلمه یک مجله تفریحی خبری می باشد که می توانید مطالب جالبی را در آن مشاهده کنید

وبلاگ کیلمه

وبلاگ کیلمه یک مجله تفریحی خبری می باشد که می توانید مطالب جالبی را در آن مشاهده کنید

4 نکته ساده و دیوانه برای مدیریت امور مالی شخصی خود

من شغلی با درآمد مناسب دارم اما همیشه پولم را ناخودآگاه خرج می کردم  . برای تأمین هزینه های برنامه ریزی نشده من همیشه باید منتظر فیش حقوقی بعدی خود می ماندم. احساس کردم می توانم امور مالی خانواده ام را به خطر بیندازم. 

من تغییری ایجاد کردم  تا با پولم عمداً  بیشتر  شوم  . برای 10 سال ، بیش از 250،000 دلار بدهی وام مصرفی و دانشجویی داشتم. اکنون ، مانده بدهی من کمتر از 6000 دلار است!

  

در اینجا 4 نکته ساده CRAZY وجود دارد که می توانید برای مدیریت امور مالی شخصی خود استفاده کنید: 

نکته 1: هزینه های ماهانه خود را پیگیری کنید

صورت حساب بانکی خود را مرور کرده و  هر هزینه را پیگیری کنید  . هزینه را به دسته ای از جمله خدمات ارزان ، مواد غذایی و خرید اختصاص دهید. 

ممکن است از  کشف هزینه اشتراکی که پیگیری آن را از دست داده اید متعجب  شوید. یا ممکن است  از مبلغی که برای یک گروه خاص خرج می کنید شوکه شوید  .

لذت گناه من قهوه است و تقریباً 5 دلار در روز هزینه می کنم. پنج روز کاری در هفته وجود دارد ، معمولاً چهار هفته در یک ماه و دوازده ماه در سال. این رقم در حدود 1200 دلار در سال است که فقط برای من صرف قهوه می شود.

من هنوز هم روزانه قهوه ام را می خورم ، اما اکنون آن را در خانه خرد کرده و دم می کنم. من از هزینه 5 فنجان به فنجان 0.45 دلار رسیدم. پس انداز طعم بسیار شیرینی دارد!

نکته 2: با بودجه عمدی باشید

بودجه  ، سنگ بنای اصلی برای مدیریت موفقیت آمیز امور مالی شما است. یک استراتژی بودجه بندی مناسب می تواند به هر کسی اطمینان و آرامش خاطر در مورد هزینه بدهد.

از زمان ورود به دانشگاه ، هر معامله ای را به صفحه گسترده وارد می کردم ،  با این باور  که بودجه بندی می کنم. در واقع ، من فقط هزینه هایم را ردیابی می کردم و با پول خود عمدی نبودم.

بودجه محدودیت هایی در هزینه های ماهانه شما ایجاد می کند که به شما  فرصت بیشتری می دهد  با پول خود پرداخت کنید. استراتژی های بودجه بندی انواع مختلفی دارد ، مانند استراتژی 50/30/20. بودجه ای که من توصیه می کنم و شخصاً استفاده می کنم  ، بودجه ای مبتنی بر صفر است .

بودجه مبتنی بر صفر به هر دلار هدف می بخشد و شما را مجبور می کند که با پول خود عمدی باشید. پول موجود پس از بودجه بندی برای هزینه های شما می تواند در جهت اهداف مالی دیگری مانند پرداخت بدهی یا ایجاد صندوق اضطراری اختصاص یابد.

نکته 3: از روش گلوله برفی بدهی استفاده کنید

بدهی  بزرگترین عامل بازدارنده برای داشتن فرصت های بیشتر با پول شما است. در سمت روشن ، هنگامی که از بدهی خود خلاص شدید (به استثنای خانه خود) ، می توانید بر تحقق اهداف دیگر تمرکز کنید.

روش گلوله برفی بدهی  اولویت پرداخت بدهی با کوچکترین تعادل برای اولین بار در حالی که هنوز حداقل پرداخت به سمت تعادل است. به محض پرداخت کامل این مانده ، آن پول آزاد شده با کوچکترین مانده موجودی به سمت بدهی می رود  .

به عنوان مثال ، یک شخص دارای سه کارت اعتباری با موجودی متفاوت است که هرکدام با حداقل پرداخت 50 دلار:

  • کارت اعتباری A  با موجودی 2000 دلار
  • کارت اعتباری B  با موجودی 4000 دلار
  • کارت اعتباری C  با موجودی 7000 دلار

با استفاده از روش گلوله برفی بدهی ، فرد حداقل  پرداخت ماهانه  (به عنوان مثال 50 دلار) به  کارت اعتباری B  و  کارت اعتباری  C را ادامه می دهد . در مورد  کارت اعتباری A ؛ بودجه آنها برای پرداخت  بیش از حداقل  (یعنی 150 دلار) بودجه است. 

پس از  پرداخت کارت اعتباری A  ، 150 دلار در دسترس است تا بتواند برای پایین ترین موجودی بعدی ،  کارت اعتباری B استفاده شود . اکنون به جای پرداخت حداقل پرداخت ، 200 دلار (50 دلار + 150 دلار) می شود.

وقتی بدهی بیشتری را با روش گلوله برفی پرداخت می کنید ، می توانید پرداخت ماهانه خود را نسبت به بدهی بعدی در صف افزایش دهید. 

نکته 4: صندوق اضطراری ایجاد کنید

بودجه می تواند به محدود کردن هزینه های شما کمک کند. با این حال ، ممکن است زمانی پیش بیاید که با یک هزینه بزرگ مانند تعویض سقف نشتی یا تعمیر اتومبیل مواجه شوید. 

یک روز گرم تابستان ، کمپرسور هوا در ماشین شوهرم کار نکرد. کولر دیگر هوای سرد را منفجر نمی کرد و هزینه تعویض کمپرسور هوا بیش از 1400 دلار بود! خدا را شکر صندوق اضطراری داشتیم  .

من به همه توصیه می کنم حداقل  سه تا شش ماه  هزینه ماهانه داشته باشند. این مبلغ برای سناریوی ناخوشایند زمانی است که شما یا همسرتان شغل خود را از دست داده اید. در این حالت ، یک صندوق اضطراری سالم می تواند وقت شما و خانواده تان را بخرد در حالی که بدنبال منبع درآمد دیگری هستید.

نتیجه

مدیریت امور مالی می تواند طاقت فرسا باشد. با این حال ، اصلاحات جزئی در نحوه مدیریت امور مالی می تواند هر کسی را به آرامش مالی برساند  .

مانند هر نوع مدیریت ، امور مالی شخصی نیز نیاز به تصمیم گیری آگاهانه دارند. شما می توانید پس انداز خود را با داشتن مبلغ تعیین شده ای که به طور خودکار به یک حساب بانکی منتقل می شود ، خودکار کنید. با این حال ، با مسائل مالی شخصی شما هرگز نباید مانند "تنظیم کنید و فراموش کنید".

درعوض ،  در نحوه مدیریت امور مالی خود کارآمد  باشید. این امر مربوط به زندگی شخصی و شغلی است. فرصت هایی برای کاهش هزینه ها یا هزینه های خود پیدا کنید و "حاشیه سود" شما افزایش می یابد!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد