وبلاگ کیلمه

وبلاگ کیلمه یک مجله تفریحی خبری می باشد که می توانید مطالب جالبی را در آن مشاهده کنید

وبلاگ کیلمه

وبلاگ کیلمه یک مجله تفریحی خبری می باشد که می توانید مطالب جالبی را در آن مشاهده کنید

چمن و حیاط سالم چگونه از سلامت خانواده شما سود می برد

نیازی نیست که صاحب خانه باشید تا بدانید حیاط و باغچه چقدر فوق العاده است! هرکسی که حداقل یکبار به کسی که در خانه ای با حیاط زندگی می کند مراجعه کرده باشد ، می داند چیزهای بسیار شگفت انگیزی وجود دارد که می تواند از عصرهای گرم تابستان لذت بردن ، نوشیدن نوشیدنی با دوستان در حالی که در حیاط نشسته اید! 

اگر خود را در آنجا بشناسید ، ممکن است برای شما جالب باشد که این متن را درباره اهمیت چمن برای شما بخوانید. خواهید دید که علاوه بر داشتن مکان مناسب برای استراحت ، دلایل زیادی نیز وجود دارد که چرا همه باید داشتن یک چمنزار و باغ سالم و سرمایه گذاری در ابزارهایی مانند گیاهخوارهای مجهز به گاز.

  

با این وجود ، در حالی که بسیاری از مالکان خانه ها نسبت به حیاط خانه های خود احساس افتخار می کنند و با استفاده از کود علفی و قاتل قاصدک ، وقت ، انرژی و در نهایت هزینه زیادی را برای مراقبت و چمن کاری مناسب صرف می کنند  ، برخی دیگر نمی دانند که چرا این مسئله بسیار مهم است. برای آنها فقط لازم است مرتباً چمنها را اصلاح کنید و در صورت وجود گلها آبیاری کنید ، اما آنها نیازی به همه کارهایی که مردم برای نگهداری از چمن و باغ انجام می دهند نمی بینند. حتی برخی معتقدند که خرید چمن مصنوعی بهتر است   زیرا به شما امکان می دهد بدون نیاز به مراقبت از فضای سبز از آن لذت ببرید. اما آنها از این طریق فواید زیادی برای سلامتی نخواهند داشت.

مزایای چمن و باغ سالم 

الف) سلامت جسمی بهتر 

هنگامی که ما در مورد معنی چمن برای خانه صحبت می کنیم ، این چیزی است. می بینید ، به طور کلی بسیاری از ما زندگی بسیار کم تحرکی داریم. این امر به ویژه اگر در شهرها زندگی می کنیم بسیار صدق می کند زیرا بیشتر روزها انرژی لازم برای رفتن به پارک یا مکان های مشابه را نداریم. اما وقتی حیاط دارید ، این فرصت را دارید که به همان اندازه که می خواهید در فضای باز باشید و بدون اینکه مجبور شوید به جایی دور بروید. بنابراین می توانید یوگا را در پشت خانه خود انجام دهید ، در حالی که آفتاب گرم شما را غسل می دهد ، یا با شریک زندگی یا بچه های خود بدمینتون بازی کنید ، یا ورزش دیگری انجام دهید. در نتیجه ، سلامتی شما بسیار بهتر خواهد شد.

ب) سلامت روان بهبود یافته 

بیشتر ما در بهترین شرایط خود سطح استرس بالایی را تجربه می کنیم. و انگار عوامل استرس زای روزمره ، مانند مدرسه ، کار ، پول و غیره کافی نیستند ، عمده ترین استرس که همه را نگران می کند نحوه مراقبت از بهداشت روانی است.

هر کسی که تماس منظم با طبیعت به همان اندازه که برای سلامت جسمی است نیز برای روان بسیار مفید است. مطالعات نشان می دهد که برای تماس با طبیعت مجبور نیستیم به جایی دور برویم. برای بسیاری از افرادی که در مراکز بزرگ شهری زندگی می کنند ، به دلیل فشار زیاد کار حتی سخت تر شد.

با این حال ، اگر کمی حیاط خلوت و چمن دارید ، صرف تنها 20 دقیقه در روز در محیط سبز ، به کاهش سطح استرس کمک می کند. داشتن فرصتی برای لذت بردن از زیبایی فرش زمرد طبیعی همچنین تمام علائم اضطراب و افسردگی را که ممکن است در این اوقات دشوار احساس کنید ، کاهش می دهد.

ج) آلودگی کمتر

یک چمن سالم و سایر سبزه ها کیفیت هوا را بهبود می بخشد. مسئله این است که چمن و گیاهان دیگر حاوی میکروب ها و ارگانیسم های دیگری هستند که هوا را از آلاینده های مختلف ، مواد آلرژی زا و گرد و غبار پاک می کنند. بنابراین اساساً ، شلوارها و چمن ها ، مانند هیچ چیز دیگری ، انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهند و به یک محله سالم کمک می کنند. این بدان معنی است که شما با حفظ سلامتی و از بین بردن تمام مشکلات چمن ، کیفیت زندگی خود و خانواده ، بلکه همسایگان و دیگران را نیز تا حدی بهبود نمی بخشید.  

د) خانه کولر 

تعجب آور نیست که داشتن چمن و درخت باعث کاهش دمای خانه در ماههای گرم تابستان می شود. یکی از مزایای آن این است که وقتی در خانه باشید بسیار دلپذیرتر خواهد بود. مورد دیگر ، که شاید بیشتر به آن اشاره شود ، این است که شما مجبور نیستید اغلب تهویه هوا را روشن کنید و در نتیجه قبض های برق شما کمتر می شود. 

ه) کاهش آلودگی صوتی 

این روزها آلودگی صوتی به اندازه آلودگی جوی یک معضل بزرگ است. قرار گرفتن در معرض آن باعث ایجاد بسیاری از مسائل بهداشتی مانند کاهش شنوایی ناشی از سر و صدا ، بلکه فشار خون بالا ، بی خوابی ، مشکلات قلبی عروقی و غیره می شود. در حالی که آسفالت و بتن منعکس کننده سر و صدا است ، چمن ، درختان و سایر گیاهان آن را جذب می کنند و بنابراین اثرات آنها را کاهش می دهد سر و صدا 

حرف آخر 

بنابراین همانطور که می بینید ، داشتن یک چمن و باغ سالم مزایای زیادی دارد. وقتی می فهمید که آنها چقدر کیفیت زندگی را بهبود می بخشند ، کاری که شما باید برای آن سرمایه گذاری کنید بسیار ناچیز به نظر می رسد ، اینطور نیست ؟! اگر این متن را دوست داشتید ، به شما توصیه می کنیم در مورد روش های نگهداری چمن بدون کود مطالعه کنید. آیا شما صاحب خانه هستید؟ چگونه از چمن خود مراقبت می کنید؟ 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد