وبلاگ کیلمه

وبلاگ کیلمه یک مجله تفریحی خبری می باشد که می توانید مطالب جالبی را در آن مشاهده کنید

وبلاگ کیلمه

وبلاگ کیلمه یک مجله تفریحی خبری می باشد که می توانید مطالب جالبی را در آن مشاهده کنید

چرا بعد از تمرین احساس لرزش می کنید؟

احساس لرزش پس از تمرین به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که معمولاً جای نگرانی نیست. ممکن است این باشد که بیش از حد از خود صرفه جویی کرده باشید ، به تمرین عادت نداشته باشید ، قندتان پایین بیاید یا فشار خون پایین (یا بالا) داشته باشید.  تکان خوردن ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که عضله را برای مدت طولانی در یک وضعیت نگه دارید. شما ممکن است این کار را هنگام انجام دادن تخته یا یک تمرین نازل تجربه کرده باشید .

این به دلیل فعالیت واحدهای حرکتی است. برخی از واحدهای حرکتی در عضلات شما فقط برای حرکات قدرتمند استفاده می شوند. هنگامی که یک عضله را برای مدت طولانی در جای خود نگه می دارید ، این واحدهای حرکتی فعال می شوند تا نیروی بیشتری ایجاد کنند. این می تواند منجر به لرزش شود. به طور معمول ، لرزش در عضلات در حال کار را تجربه خواهید کرد. به عنوان مثال ، در طول یا بعد از تخته ، ممکن است بازوها و هسته شما لرزیده باشد.

  

تجربه شخصی من:

بیشترین دلایلی که شخصاً تجربه کرده ام بیش از حد در کار کردن با خودم ، افت قند به دلیل نداشتن وعده غذایی مناسب قبل از تمرین یا عادت نکردن به تمرین است. آخرین مورد بیشتر وقتی اتفاق می افتد که من مدت طولانی کار نکرده ام و باید دوباره شروع کنم.

اگر بعد از تمرین احساس لرزش کردید چه باید کرد؟

این اتفاق طبیعی است که گاهی اتفاق می افتد و با نوشیدن مقداری آب ، نشستن و خوردن چیزهایی مانند آب نبات یا کلوچه به راحتی قابل حل است. با این حال ، اگر مشکل ادامه پیدا کرد و بعد از هر تمرین احساس لرزش کردید ، احتمالاً بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

چگونه می توان از لرزش پس از تمرین جلوگیری کرد؟

حتماً قبل از تمرین با زمان کافی غذا بخورید تا بدن بتواند غذا را پردازش کند و برای هر مورد ، آب نبات یا کلوچه با شکر را در کیف بدن خود نگه دارید. اگر احساس می کنید بیش از حد مشغول کار شدید و احساس ضعف و لرزش می کنید ، جایی بنشینید و کمی استراحت کنید ، مقداری آب بنوشید و وقتی احساس بهبودی کردید ، می توانید تمرین خود را ادامه دهید اما آن را با سرعت کمتری انجام دهید ، یا می توانید آن را ترک کنید روزی که اجازه دهید بدن شما به درستی استراحت کند.

هنگام احساس لرزش از چه تمریناتی باید خودداری کنید؟

فرض کنید متوجه شده اید که یک تمرین یا تمرین خاص به طور مداوم احساس ضعف یا لرزش در شما ایجاد می کند ، سعی کنید تکرارها یا وزن را کم کنید و آنرا برای راحتی در بدن تغییر دهید. با این حال ، اگر این کار نکرد ، باید کاملاً از آن اجتناب کنید. اما نگران نباشید ، بیشتر اوقات ، اطمینان از درست غذا خوردن و آسان گرفتن آن راه حل شماست!

چگونه می توان از لرزش عضلات بعد از تمرین جلوگیری کرد

احساس لرزش پس از یک تمرین شدید معمول است. این ممکن است به چند دلیل اتفاق بیفتد ، اما معمولاً جای نگرانی نیست. هنوز هم ، مهم است که تفاوت بین چیزهای طبیعی و غیر طبیعی را بدانیم. در بعضی موارد ، لرزش پس از ورزش ممکن است نشان دهنده یک مشکل جدی تر باشد. این امر به ویژه اگر لرزش های شما مدت ها بعد از تمرین ادامه یابد ، بیشتر صدق می کند. اگر بعد از تمرین تمایل به لرزیدن دارید ، ادامه مطلب را بخوانید. ما علل احتمالی را بررسی خواهیم کرد ، به علاوه روش هایی که می توانید از بروز آن جلوگیری کنید.

همچنین می توان قبل از وقوع لرزش از ورزش جلوگیری کرد. نحوه کار:

  • خود را به تدریج به چالش بکشید. مدت یا شدت تمرین خود را با مراحل کم افزایش دهید. این ممکن است از لرزش و آسیب جلوگیری کند.
  • یک وعده غذایی قبل از تمرین بخورید. قبل از شروع ورزش به بدن خود به اندازه کافی سوخت بدهید. یک وعده غذایی قبل از تمرین 2 تا 3 ساعت قبل از تمرین مصرف کنید.
  • کافئین را محدود یا از آن اجتناب کنید. اگر به کافئین حساس هستید ، قبل از ورزش آن را کاهش داده یا از آن اجتناب کنید.
  • گرم شوید و خنک شوید. قبل از ورزش ، بدن خود را گرم کنید تا عضلات خود را برای حرکت آماده کنید. وقتی کارتان تمام شد برای بهبودی و کاهش درد و خستگی خود را خنک کنید.
  • از قبل یک وعده غذایی بعد از تمرین تهیه کنید. اگر یک وعده غذایی زودتر از موعد آماده کرده اید ، پس از تمرین می توانید به سرعت و به راحتی سوخت عضلات خود را تأمین کنید.
  • قبل ، حین و بعد از ورزش هیدراته شوید. نوشیدن مایعات در طول روز می تواند به کاهش خطر کم آبی بدن کمک کند. اگر در هوای گرم در فضای باز ورزش می کنید ، یا اگر یک تمرین شدید انجام می دهید ، میزان مایعات خود را افزایش دهید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد